UiPath heeft Re:infer overgenomen, een bedrijf dat software maakt voor Natural Language Processing (NLP) voor ongestructureerde documenten en communicatie. Het bedrijf is opgericht in 2015 door onderzoekers van het Center for Artificial Intelligence van University College London, Re:infer gebruikt machine learning (ML) technologie om de context van communicatieberichten te begrijpen en deze om te zetten in bruikbare gegevens.
Tegenwoordig is meer dan 80% van de bedrijfsgegevens ongestructureerd, wat betekent dat ze niet gemakkelijk kunnen worden geanalyseerd en gebruikt om de bedrijfsvoering te verbeteren. Deze gegevens worden in vele vormen opgeslagen, van e-mails, documenten, chatlogboeken tot sociale berichten en meer, en ze groeien meer dan 55% per jaar. Organisaties moeten deze vormen van communicatie echter wel verwerken, aangezien dit de belangrijkste middelen zijn die klanten gebruiken om met hen in contact te komen. Elk klantgesprek bevat waardevolle informatie over de voorkeuren en behoeften van de klant en de producten, diensten en processen van de organisatie. Re:Infer combineert dit in wat zij Communications mining noemen: intelligente prioritering en actie.
Zie ook