Geek+, aanbieder van mobiele robots en logistieke oplossingen, heeft een reeks Goods-to-Person robots ingezet ter ondersteuning van de fulfilment-activiteiten van THG Fulfil, de logistieke tak van THG Ingenuity. Dit initiatief is gericht op het verbeteren van de prestaties van de magazijnen van THG Fulfil, waardoor het bedrijf in staat is om palletgoederen van verschillende afmetingen te verwerken en de groeiende consumentenvraag naar laatavondwinkelen beter te bedienen. THG Fulfil biedt momenteel een Next Day Delivery-service tot 01:00 uur voor merken zoals ESPA en LOOKFANTASTIC, evenals voor externe klanten.
De introductie van de robots van Geek+ maakt deel uit van een bredere strategie om de efficiëntie van orderverwerking en klanttevredenheid te verbeteren, terwijl ook schaalbaarheid en real-time analyses worden geboden via een geavanceerd softwareplatform. Dankzij deze automatiseringsoplossingen verwerkt THG Fulfil nu 95% van alle verkochte eenheden via geautomatiseerde systemen, waardoor items uit verschillende categorieën efficiënt kunnen worden afgehandeld.
Simon Houghton, Director of Sales voor UKI-EMEA bij Geek+, merkte op dat de flexibiliteit van hun mobiele robotsoplossingen klanten zoals THG Fulfil in staat stelt om aan diverse zakelijke behoeften te voldoen, waaronder het verplaatsen van pallets. Tom Killeen, COO van THG Fulfil, benadrukte dat automatisering cruciaal is geworden voor de bedrijfsvoering van het bedrijf, omdat het de complexiteit vermindert, de efficiëntie verhoogt en de capaciteit vergroot om een breder scala aan merken en retailers te bedienen.
De inzet bij THG Fulfil markeert Geek+’s 19e klant in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, wat de groeiende aanwezigheid van het bedrijf in de regio onderstreept.