SoftBank Robotics heeft in Tokyo een café geopend, Pepper Parlor, waar robots naast mensen worden ingezet voor verschillende werkzaamheden. Het café is in feite een showroom voor de verschillende robots die SoftBank in de loop der jaren heeft ontwikkeld: Pepper, NAO en Whiz.
Interactie met klanten
Pepper zal worden ingezet voor het opnemen van bestellingen en voor andere vormen van interactie met klanten, zoals het maken van foto’s. NAO moet vermaak bieden in de vorm van dansvoorstellingen voor de bezoekers. Whiz tenslotte is een ‘AI schoonmaakrobot’, die na sluitingstijd de zaak zal schoonmaken.
Menselijke factor
Voor het culinaire deel zal de menselijke factor een belangrijke rol spelen, in de persoon van Fumio Yonezawa, die in New York sous chef is geweest bij een driesterrenrestaurant. Naast eten zullen de klanten ook Pepper merchandise kunnen kopen. Volgens SoftBank worden wereldwijd al meer dan 25.000 exemplaren van Pepper en NAO ingezet, in sectoren variërend van retail en gezondheidszorg tot toerisme en onderwijs.