Schneider Electric en SAP hebben een samenerkingsovereenkomst ondertekend om samen te werken aan IT/OT-integratietoepassingen. Schneider Electric en SAP zijn hiermee van plan om industriële innovatie en digitale transformatie te bevorderen, open standaarden te stimuleren en te zorgen voor een nauwe integratie van IT- en OT-technologie voor industriële klanten.
De bedrijven zijn van plan scenario’s te valideren met hun aanbod om integratie te bieden aan gezamenlijke industriële klanten. De bedrijven zijn ook van plan om toekomstige samenwerking op het gebied van duurzaamheid en energiebeheer aan te pakken.
“Onze samenwerking met Schneider Electric toont de bredere steun van SAP voor het Industry 4.0-ecosysteem”, aldus Peter Maier, President, Industries & Customer Advisory, SAP. “Onze bedrijven zitten op één lijn wat betreft het belang van samenwerking, innovatie en open standaarden, waardoor geïntegreerde informatie- en operationele technologieoplossingen eenvoudig te gebruiken zijn voor onze gezamenlijke klanten.”
De eerste scenario’s zullen zijn: Vereenvoudigde OT/IT-integratie op de werkvloer op basis van gemeenschappelijke standaarden, onboarding en lifecycle management van assets als digital twins; End-to-end, intelligent asset en field service management met behulp van virtuele en augmented reality-technologieën.
“Veel van onze klanten zijn op zoek naar eenvoudigere manieren om geavanceerde technologie te integreren”, zegt Bruno Zerbib, EVP, Chief Platform and Technology Officer, Schneider Electric. “Met SAP willen we de uitdagingen van de markt aanpakken met innovatieve digitale oplossingen om deze klanten te helpen de voordelen van Industrie 4.0 te benutten. Door te zorgen voor end-to-end OT/IT-connectiviteit kunnen bijvoorbeeld datagestuurde beslissingen worden genomen en prestatiestrategieën worden verbeterd. Oplossingen die automatisch onderhouds- of serviceorders in SAP-applicaties activeren, kunnen zorgen voor optimaal onderhoud van bedrijfsmiddelen. Augmented reality kan gebruikers de juiste informatie geven om de tijd te verkorten en de nauwkeurigheid van root cause analysis te vergroten.”