Als reactie op de toenemende vraag naar AI-gedreven oplossingen heeft Salesforce een nieuwe versie van Einstein gelanceerd, met een geïntegreerde AI-aangedreven conversatie-assistent, genaamd Einstein Copiloot. Deze versie moet de interactie met zakelijke applicaties verbeteren door middel van natuurlijke taalverwerking en maatwerk AI-toepassingen.
Einstein Copiloot: De AI-technologie bevat nu Einstein Copiloot, een geïntegreerde conversatie-AI-assistent die aanwezig is in alle Salesforce-toepassingen. De assistent heeft als doel de productiviteit te verhogen door gebruikers toe te staan interactie te hebben met natuurlijke taal. Door gegevens uit Salesforce’s eigen Data Cloud te gebruiken, biedt de AI relevante antwoorden en kan zelfs aanvullende acties voorstellen op basis van vragen.
Einstein Copiloot Studio: Salesforce introduceert een functie waarmee bedrijven op maat gemaakte AI-toepassingen kunnen ontwikkelen die zijn afgestemd op hun zakelijke taken, van het versnellen van verkoopprocessen tot het automatisch opstellen van websites op basis van gebruikersbrowsegeschiedenis. Einstein Copiloot kan ook worden geïntegreerd in andere consumentenkanalen, zoals real-time chat op websites, Slack, WhatsApp en SMS.
Zowel Einstein Copiloot als Einstein Copiloot Studio zullen binnenkort beschikbaar zijn in een pilotversie. Ze zijn gebouwd op de Einstein Trust Layer, een native beveiligingsraamwerk in Salesforce dat is ontworpen om gegevensprivacy te waarborgen, terwijl nog steeds nauwkeurige AI-uitkomsten worden gegenereerd die zijn gebaseerd op klantgegevens.
Nu bedrijven steeds meer investeren in AI – met 45% van de leidinggevenden die hun AI-investeringen verhogen – melden early adopters voordelen zoals een 30% toename van vrije werknemerstijd, het stimuleren van omzetgroei en het leveren van superieure klantenervaringen. Salesforce’s nieuwste innovaties beogen het potentieel van AI te benutten voor een breed scala aan CRM-gebruikers, waardoor de manier waarop mensen zakelijke applicaties creëren en ermee omgaan, verandert.
Marc Benioff, CEO van Salesforce, benadrukte het transformerende karakter van AI en zei: “Elk bedrijf zal een AI-transformatie ondergaan om de productiviteit te verhogen, de efficiëntie te stimuleren en ongelooflijke klant- en werknemerservaringen te bieden. Met Einstein Copiloot en Data Cloud maken we het eenvoudig om krachtige AI-assistenten te creëren en vertrouwde AI in de workflow te integreren voor elke baan, elk bedrijf en elke sector. In deze nieuwe wereld kan nu iedereen een Einstein zijn.”
De conversatie-AI-assistent zal nauwkeurige aanbevelingen bieden om taken uit te voeren, zoals het ontwerpen van digitale verkooppunten, het genereren van aangepaste code en het bieden van stappen aan verkoopmedewerkers om deals snel af te sluiten.
Bedrijven als AAA, Heathrow Airport en KPMG US maken al gebruik van Einstein.