Bij de presentatie van zijn cijfers over het eerste kwartaal heeft Amazon gezegd dat één van zijn robots, Robin, ondertussen meer dan één miljard pakketten heeft verwerkt. De robot wordt momenteel gebruikt in magazijnen in Noord-Amerika en Europa.
Robin combineert AI, computer vision en machine learning om mensen te helpen bij het sorteren en verwerken van pakjes. Door het automatiseren van repetitieve taken kan Robin medewerkers helpen om zich te richten op activiteiten waarbij hun vaardigheden beter worden benut, en wordt de veiligheid in het magazijn verbeterd.
De robot kan pakketten van een transportband pakken met behulp van een zuignapgrijper, deze scannen en vervolgens op een mobiele robot plaatsen die het naar de juiste laadzone brengt. Robin is bedoeld voor het werken in een snel veranderende omgeving, omdat hij real-time probeert te reageren op zijn omgeving. De robot kan ook fouten te herkennen, en die indien mogelijk corrigeren. Als de robot bijvoorbeeld per ongeluk een pakket laat vallen of twee pakketten op één sorteermachine plaatst, zal Robin proberen het probleem op te lossen. Als dit niet lukt, wordt menselijke interventie ingeschakeld.