In de Verenigde Staten maken steeds meer winkels gebruik van retailrobots. Zo gaat retailketen Schnuck Markets een de inzet van robot Tally van Simbe Robotics uitbreiden met nog eens 46 winkels, waarbij de real time gegevens die Tally verzameld zullen worden gebruikt op 62 locaties.
Schnucks testte Tally voor het eerst in juli 2017 en breidde het uit naar extra winkels in 2018, met robots die de winkelgangen twee tot drie keer per dag doorkruisten en autonoom de voorraad vastlegden voor ongeveer 35.000 producten per winkel bij elke doorgang. Zowel medewerkers als klanten waren positief over de verbeterde voorraad en productiviteit in deze winkels – een resultaat dat het Schnucks-team ‘The Tally Effect’ noemt.
4,2 miljoen producten per dag
Met deze nieuwste uitbreiding scant Tally gemiddeld meer dan 4,2 miljoen producten per dag, wat Schnucks nauwkeurige, frequente en uitgebreide inzichten geeft in de productstroom en -activiteiten. Deze verbeterde samenwerking met Simbe is een belangrijke mijlpaal in de toewijding van Schnucks om gebruik te maken van nieuwe technologie om klanten de best mogelijke winkelervaringen te bieden.
Service
“De hoeveelheid cruciale gegevens en waardevolle inzichten die Tally ons blijft opleveren van een beperkt aantal winkels is enorm”, aldus Dave Steck, vicepresident IT-infrastructuur en -ontwikkeling bij Schnucks. “Door onze samenwerking met Simbe uit te breiden en Tally in meer dan de helft van onze winkels te introduceren, zullen we onze voorraadpositie voor onze klanten verbeteren en onze teams bevrijden van vervelende voorraadgerelateerde taken, waardoor we ons meer op service kunnen concentreren. Het verbeteren van de ervaringen van onze klanten is altijd erg belangrijk voor ons geweest en wordt nog belangrijker voor activiteiten in een snel veranderende winkelomgeving. ”
De extra voordelen van Tally zijn volgens Steck:
- 14x meer uitvaldetectie dan handmatige controle en ten minste 20% minder uitverkochte artikelen in winkels met Tally
- Verbeterde nauwkeurigheid van realtime voorraad die wordt ingevoerd in het geautomatiseerde aanvullingssysteem van Schnucks, waardoor een efficiënter voorraadbeheer mogelijk is
- Gestroomlijnde bestelling en aanvulling, zodat de winkelschappen sneller worden aangevuld om aan de behoeften van de klant te voldoen
- Toegang tot real-time productlocatiegegevens via de Schnucks Rewards-app, waardoor klanten efficiënter kunnen winkelen en teamgenoten kunnen bevoorraden
“Schnucks heeft geweldig werk verricht door doordachte innovatie toe te passen om de winkelervaring consequent te verrijken, geavanceerde middelen te delen met winkelteams en uiteindelijk de bedrijfsactiviteiten te verbeteren”, aldus Brad Bogolea, oprichter en CEO van Simbe Robotics. “Simbe is er trots op ons partnerschap uit te breiden, nu en in de toekomst, en samen te blijven werken in verschillende winkelformaten en lay-outs om een betere winkelervaring te creëren door middel van datagestuurde oplossingen zoals Tally. Omdat retailers de behoefte aan innovatie in een uniek marktlandschap erkennen, voorziet Simbe hen van de inzichten die ze nodig hebben om concurrerend te blijven en klanten tevreden te houden.”