COVU, een Amerikaans AI-gedreven platform voor verzekeringsbedrijven, verwacht dat generatieve kunstmatige intelligentie (AI) tools in de verzekeringsbranche zowel de bedrijfsvoering, klantenservice als sales zullen transformeren.
COVU is een insurtech start-up die verzekeraars hulpmiddelen biedt om hun bedrijf te beheren. COVU zegt dat het hen helpt ‘efficiënte en goed geïnformeerde beslissingen te nemen’. COVU’s team van verzekerings-, finance- en technologie-specialisten verwacht dat generatieve AI-tools – zoals ChatGPT van OpenAI – een belangrijke rol zullen gaan spelen bij de digitale transformatie van de verzekeringsindustrie in 2023.
Deze nieuwe AI-aangedreven tools hebben het potentieel om de kosten voor klantenservice met zeker 30% te verlagen, wat verzekeraars miljoenen dollars zou kunnen besparen. “Verzekeraars in de VS lopen flink achter op de technologiecurve en het is tijd om de nieuwe digitale tijd te omarmen met innovatieve technologieën die de bedrijfsvoering verbeteren,” zegt Amir Kargar, mede-oprichter en chief technical officer bij COVU hierover. “We staan op het punt van een revolutionaire ontwikkeling binnen de verzekeringsindustrie.”
Met AI-tools kunnen verzekeringsagenten de tijd die ze besteden aan administratieve taken verminderen, gerichter marketing doen en snel meer verkoopmogelijkheden ontdekken. Aangedreven door AI en machine learning (ML) automatiseert het platform van OpenAI routine-taken zoals documentbehandeling en klantensegmentatie – waardoor er kostbare tijd vrijkomt voor hoogwaardige activiteiten zoals het geven van persoonlijk cliëntenadvies, het versterken van klantrelaties door nieuwe aanbiedingen en het groeien van het bedrijf. De technologie biedt toegang tot data en gedragspatronen van klanten, waardoor agenten snelle beslissingen kunnen nemen op basis van real-time data en analyse.