ONBRDNG Digital Consultancy & Training heeft het Artificial Intelligence bedrijf Pertimatic overgenomen. Pertimatic-oprichter Maros Kyselica treedt in dienst bij het consultancybedrijf als Data Scientist.
Pertimatic werkt op het gebied van voorspellende analyses met behulp van Artificial Intelligence. ONBRDNG en Pertimatic hebben in het verleden samengewerkt voor diverse grote merken, zoals Sanoma, Heineken en RTL. Bij het laatste gezamenlijke project leidde ONBRDNG de digitale transformatie van RTL’s Videoland en ontwikkelde Pertimatic diverse machine learning onderdelen, waaronder de recommendation engine van het video-on-demand platform.
Maros Kyselica, oprichter van Pertimatic: “Sinds kinds af aan ben ik geïnteresseerd in Artificial Intelligence. Ik ben een nerd en daar ben ik trots op. Nu Pertimatic onderdeel is van ONBRDNG kunnen wij ons weer fulltime richten op wat we het allerliefste doen: onmogelijke projecten oplossen. Samen met het dreamteam van ONBRDNG hoop ik veel AI-oplossingen te ontwikkelen die in het dagelijks leven kunnen worden toegepast.”
Patrick Klink, CEO van ONBRDNG: “De afgelopen twaalf jaar kwam ik altijd bij Maros en zijn team uit als ik een data specialisten nodig had. Zijn team is simpelweg geniaal. Ik ben er dan ook erg blij mee dat ONBRDNG, met Pertimatic aan boord, nog beter en sneller waarde kan leveren bij klanten met behulp van data sprints. Er zijn maar weinig digitale consultants die hun adviezen ook kunnen uitvoeren, terwijl daar de toekomst ligt voor de sector. Met de expertise van Maros en zijn team zetten wij opnieuw een grote stap in die richting.”