Pegasystems heeft de nieuwste editie van zijn Pega Infinity-softwaresuite gelanceerd. Met Pega Infinity 8.8 kunnen organisaties apps implementeren, slimme workflows creëren. Er is meer intelligentie toegevoegd aan Pega’s low-code, AI-gestuurde besluitvormings- en workflowautomatiseringsmogelijkheden. Pega Infinity 8.8 omvat verbeteringen aan Pega Platform, Pega Customer Decision Hub , en Pega Customer Service.
Developer Assistant Panel is nu onderdeel van Pega’s App Studio en doet AI-gestuurde aanbevelingen aan ontwikkelaars bij het bouwen van apps en workflows. Citizen-developers krijgen via een ondersteuningspaneel ook contextuele aanbevelingen waardoor zij met minder coaching kwalitatief betere applicaties kunnen ontwikkelen.
Prediction Widget maakt inzichtelijk hoe AI-gestuurde voorspellingen worden gedaan, zoals case-routing, kansberekening en redenering achter ontbrekende Service Level Agreements (SLA’s). Ook geeft het meer inzicht in bepaalde gedragingen zoals overstappen, fraude en risico-inschatting. Dit heeft een positieve invloed op het vertrouwen in de AI ondersteuning.
Pega Robot Studio heeft een aantal verbeteringen waardoor gebruikers van alle vaardigheidsniveaus sneller en gemakkelijker betrouwbare bots kunnen bouwen en inzetten die eentonig werk automatiseren en bedrijfsprocessen efficiënter maken.
Ook zijn er nieuwe functies voor AI-gestuurde besluitvorming op het gebied van customer engagement. Pega Customer Data Connectors koppelt realtime AI-mogelijkheden van Pega Customer Decision Hub aan bestaande klantdataplatforms van organisaties, zoals Adobe, Celebrus en ZineOne. Impact Analyzer monitort realtime engagement en AI-modellen om het succes van next-best-action strategieën te optimaliseren en te bepalen. Door specifieke data inzichtelijk te maken kunnen gebruikers beslissingen nemen die de totale prestatie verbeteren.
“Organisaties kunnen niet meer om AI heen; het is essentieel bij het stimuleren van digitale transformatie. Pragmatische AI-gestuurde besluitvorming is noodzakelijk voor hyper-gepersonaliseerde customer engagement, en stelt medewerkers in staat om klantgerichter en efficiënter te werken”, aldus Don Schuerman, CTO bij Pegasystems. “Het is belangrijk dat AI toegankelijker, transparanter en functioneler wordt om alle afdelingen binnen een organisatie te ondersteunen snellere, betere beslissingen te nemen waarvan zowel de klanten als de organisatie zelf profiteren.”