Home Bots & Business Nieuwe NVIDIA-diensten voor robots

Nieuwe NVIDIA-diensten voor robots

door Marco van der Hoeven

NVIDIA heeft nieuwe ontwikkelingen aangekondigd in Universal Scene Description (OpenUSD), waarmee het toepassingsgebied wordt uitgebreid naar robotica, industrieel ontwerp en engineering. De nieuwe diensten omvatten NVIDIA NIM-microservices, die generatieve AI-modellen aanbieden die OpenUSD-taal, Python-code en materiaaltoepassingen op 3D-objecten kunnen genereren. Deze diensten zijn bedoeld om de ontwikkeling van digitale tweelingen en robotica te verbeteren door nauwkeurigere virtuele simulaties en workflows mogelijk te maken.

Tot de nieuwe diensten behoren USD Code, USD Search en USD Validate microservices. Deze tools maken het mogelijk om code te genereren op basis van tekstinvoer, te zoeken in grote gegevensbibliotheken en de compatibiliteit van bestanden met OpenUSD-standaarden te controleren. Er worden nog meer microservices ontwikkeld, zoals USD Layout, USD SmartMaterial en fVDB Physics Super-Res, die zich richten op verbeteringen in 3D-scene-assemblage, materiaaltoepassing en high-resolution fysicasimulaties.

De samenwerking van NVIDIA met bedrijven zoals Foxconn en WPP toont de praktische toepassing van deze technologieën. Foxconn gebruikt deze tools om digitale tweelingen van fabrieken te maken, terwijl WPP ze inzet in hun contentcreatieproces voor klanten zoals The Coca-Cola Company. Bovendien werkt NVIDIA samen met Siemens om OpenUSD-pipelines te integreren in het Simcenter-portfolio van Siemens, wat real-time visualisatie en simulatie voor industriële toepassingen verbetert.

Deze ontwikkelingen zijn onderdeel van NVIDIA’s inspanningen om het OpenUSD-ecosysteem uit te breiden, waaronder het medeoprichten van de Alliance for OpenUSD met Pixar, Adobe, Apple en Autodesk. Er worden ook nieuwe USD-connectoren voor robotica en streaming naar Apple Vision Pro geïntroduceerd, waardoor het toepassingsgebied van OpenUSD wordt vergroot.

De microservices USD Search, USD Code en USD Validate zijn momenteel beschikbaar in preview, met aanvullende tools beschikbaar via NVIDIA’s API-catalogus. Verdere details zullen worden gedeeld door NVIDIA’s oprichter en CEO, Jensen Huang, tijdens de SIGGRAPH-conferentie over computergraphics.

Misschien vind je deze berichten ook interessant