Het Groningse softwarebedrijf Klippa heeft de ISO 9001:2015 certificering ontvangen. Deze certificering is een internationaal erkende norm die ervoor zorgt dat producten en diensten voldoen aan de behoeften van klanten aan de hand van een effectief kwaliteitsmanagementsysteem.
Klanten worden bediend op basis van dit gevalideerde kwaliteitsmanagementsysteem binnen Klippa. De certificering stimuleert een continue verbetercultuur en een klantgerichte aanpak waarbij klanttevredenheid de prioriteit is. De ISO 9001-norm helpt organisaties met het stroomlijnen en het verbeteren van processen. Slechts ongeveer 600 andere Nederlandse bedrijven hebben het ISO-certificaat.
“We zijn erg blij met de certificering”, vertelt Bart-Jan Maatman, CFO en kwaliteitsmanager bij Klippa. “Het certificaat richt zich op klant- en medewerkerstevredenheid en dit is iets waar we vanaf het begin mee bezig zijn. Teamuitjes, gezamenlijke diners: we doen veel dingen samen en verbeteren de efficiency elke dag.”
Met het behalen van deze certificering wil Klippa zich op het gebied van haar kwaliteitsmanagementsysteem (QMS) onderscheiden van haar concurrenten. De ISO-certificering omvat zeven managementprincipes, variërend van klantgerichtheid tot procesverbetering en betrokkenheid van het personeel. De door het bedrijf geleverde software voldoet daarmee aan internationale normen op het gebied van compliance.