Home Bots & Business Hyperscience en partners brengen Human Centered Automation naar Nederlandse markt

Hyperscience en partners brengen Human Centered Automation naar Nederlandse markt

door Marco van der Hoeven

Onlangs is machine learning-aanbieder Hyperscience gaan samenwerken met partners in Nederland. Het Hyperscience Platform is bedoeld om ondernemingen en organisaties in de publieke sector te helpen hun data- en documentintensieve processen te automatiseren, wat moet leiden tot grotere efficiëntie, lagere kosten, minder fouten en betere klant- en werknemerservaringen. Rocking Robots sprak over deze strategie met Nay Odutola, EMEA General Manager bij Hyperscience.

“Bedrijven hebben hun digitale automatiseringsprocessen of hun digitale transformatieagenda’s sinds de pandemie drastisch moeten versnellen”, zegt Odutola. “In een sterk gedigitaliseerd tijdperk kunnen bedrijven vooral grote impact hebben op de klantervaring. Om die klantervaring te verbeteren moeten bedrijven hun interne processen beheren en stroomlijnen, om ervoor te zorgen dat de eindgebruiker optimaal wordt geholpen.”

“Of we nu kijken naar financiële dienstverlening, verzekeringen of de overheid, een belangrijke uitdaging is dat dingen traditioneel worden gedaan in sterk handmatige processen, of met verouderde technologie die niet kan omgaan met variabele volumes, veranderende markt- of klanteisen , of eenvoudig aan te passen is aan veranderende bedrijfsprocessen. Er is momenteel een kloof in termen van time-to-value en time-to-satisfaction.”

Uitdagingen

Hij vervolgt: “Als je vandaag een online bestelling plaatst heb je die binnen drie uur in huis. Dat is het serviceniveau dat mensen tegenwoordig verwachten. En dat is tevens een van de grootste uitdagingen die C-level executives noemen: hoe kunnen we onze klantervaring verbeteren? “

Dit heeft gevolgen voor elke sector, hoewel in Europa de overheid waarschijnlijk iets meer achter de feiten aan loopt. “Ze zijn niet zo gedigitaliseerd en vertrouwen nog steeds erg op papier. De financiële sector wil verbeteren wat ze vandaag doen. Transport en logistiek vormt een andere enorme markt, vooral nu COVID-gerelateerde pieken zorgen voor supply chain-problemen.”

Verbetering

“Mensen kopen meer online en we zien veel belangstelling van grote retailers die een toestroom van digitale documenten krijgen, terwijl hun processen meestal handmatig worden gedaan. Automatisering kan daarbij helpen, zodat wanneer je iets retourneert, je niet 30 dagen hoeft te wachten om je geld terug te krijgen, maar het binnen twee tot drie dagen verwerkt wordt.”

Hij noemt wat Hyperscience doet een ‘mensgerichte benadering van automatisering’. “Of je nu een hypotheekbemiddelaar, een verzekeringsmaatschappij of een bank bent, je processen zijn tegenwoordig vaak nog handmatig. We gebruiken kunstmatige intelligentie (AI) om die processen te helpen automatiseren, en onze machine learning (ML) verbetert – maar vervangt – mensen niet.”

“Mensen zullen nooit verdwijnen, en mensgerichte automatisering helpt de gemiddelde doorlooptijd van een proces te verbeteren om de eindklant te helpen en ook om de handmatige belasting voor werknemers te verminderen. Dus misschien duurt het vandaag drie weken om een ​​claim te verwerken, maar met mensgerichte automatisering kunnen we dat terugbrengen tot drie dagen. Dat is een hele prestatie.”

Nederland

Hyperscience brengt deze visie – en zijn Hyperscience Platform-technologie – nu op de Nederlandse markt, samen met partners zoals Asher Lake’s Unlocking Digital. “Veel organisaties werken tegenwoordig al met een of andere vorm van een partner, dus we zijn verheugd om samen te werken met toppartners in de regio om deze organisaties te helpen hun automatiseringsaanpak en -initiatieven te verbeteren, waardoor ze betere resultaten kunnen behalen.”

Hij voegt toe: “Vanuit technologisch oogpunt investeren we ook veel in de Nederlandse markt. We hebben het taalmodel en AI-model specifiek voor de Nederlandse markt en documenten getraind.”

Denk hierbij aan Nederlandse adressen, postcodes, telefoonnummers, e-mailadressen en namen. “We hebben een deel van onze vroege tractie op de lokale markt benut om onze technologie te verfijnen en te verbeteren, en we zijn verheugd om geweldige partner- en klantrelaties op te bouwen om de markt te betreden – en betere resultaten te creëren voor onze klanten, hun werknemers, en hun eindklanten.”

 

Misschien vind je deze berichten ook interessant