Home Bots & Business Fors stijgende vraag naar robots tijdens de Covid-crisis

Fors stijgende vraag naar robots tijdens de Covid-crisis

door Marco van der Hoeven

De pandemie heeft volgens het platform HowToRobot.com geleid tot een ​​hernieuwde interesse in robotica Twee leveranciers op het platform, Gibotech en OnRobot, hebben duidelijk te maken gehad met de toenemende vraag van klanten.

De lockdown heeft gezorgd voor een nieuwe interesse in robots. Terwijl veel mensen gedwongen worden om vanuit huis te werken, kijken bedrijven hoe automatisering en robots de bedrijfsvoering gaande kunnen houden – zelfs in tijden van crisis. In de afgelopen drie maanden meldde HowToRobot.com een ​​toename van 400 procent in robotkopers die leveranciers om robotoplossingen op het digitale platform vroegen.

“Er is een ongelooflijke urgentie binnen de branche om essentiële taken te automatiseren – en de Covid-situatie heeft dit alleen maar versneld”, zegt Søren Peters, CEO van HowToRobot.com. Gibotech, een in Denemarken gevestigde robotintegrator, heeft alleen al in minder dan twee maanden elf verzoeken voor robotoplossingen ontvangen via HowToRobot.com.

Vraag

“We kunnen de toenemende vraag van klanten voelen via HowToRobot. Ze zijn benieuwd hoe robots hun problemen kunnen oplossen en wie hen kan helpen met de beste oplossing ”, zegt Henrik Anker, CEO van Gibotech. De huidige beperkingen als gevolg van Covid-19 hebben het bijna onmogelijk gemaakt om industriële beurzen bij te wonen om nieuwe robots en bedrijven te vinden om ze te leveren.

Tijdens deze lockdown-periode hebben kopers en verkopers van robots nieuwe manieren gevonden om samen zaken te doen via digitale platforms en marktplaatsen. OnRobot investeert bijvoorbeeld al in het vergroten van zijn marktaandeel door een wereldwijde digitale aanwezigheid op HowToRobot.com. Dit zorgt ervoor dat klanten die op zoek zijn naar robotgrijpers een grotere kans hebben om OnRobot of een van zijn partners via het platform te vinden. ”

Fysieke ontmoetingen

“Steeds meer robotklanten zoeken naar nieuwe manieren om met ons in contact te komen wanneer het niet mogelijk is om persoonlijk te ontmoeten. Het laat zien dat een sterke digitale aanwezigheid op de juiste platforms een belangrijke aanvulling is op fysieke vergaderingen ”, zegt Enrico Krog Iversen, CEO van OnRobot. De eerste digitale robothub ter wereld, opgericht in 2020. Het platform helpt bedrijven bij het plannen en succesvol uitvoeren van automatiseringsprojecten – en ze in contact te brengen met de juiste leveranciers.

Wereldwijd zijn er meer dan 12.500 robot- en automatiseringsleveranciers te zien op #HowToRobot. Robotleveranciers, fabrikanten en integrators kunnen gratis lid worden van het platform en hun bedrijf op de wereldwijde robotkaart zetten.

Misschien vind je deze berichten ook interessant