DataRobot, leverancier van Augmented Intelligence, breidt zijn partnernetwerk in de Benelux uit met Cronos, GoDataDriven, MIcompany en SoftwareOne. Hiermee wil het bedrijf zijn klanten, waaronder organisaties als AB Inbev en de Nierstichting, helpen het maximale uit hun data te halen met hun enterprise AI-platform en aanvullende dienstverlening.
“Technologie is slechts een onderdeel van de oplossing waar onze klanten naar op zoek zijn. Het gaat erom organisaties te helpen er zelf mee te kunnen werken zodat zij resultaten realiseren die bijdragen aan het succes van het bedrijf”, zegt Nikolai Utzon, verantwoordelijk voor het partnerecosysteem van DataRobot in de Benelux en de Nordics. “Kwalitatief hoogwaardige en lokale partners zoals Cronos, GoDataDriven, MIcompany en SoftwareOne, spelen hierbij een belangrijke rol. Door met hen samen te werken kunnen we organisaties nog beter ondersteunen het maximale te halen uit hun data en ons AI-platform.”
AI start met strategie
Veel organisaties willen voordeel halen uit AI, alleen mislukken in de praktijk veel projecten. Na het bouwen van modellen schort het vaak aan kennis en kunde om deze te schalen en in productie te brengen en ze adequaat te monitoren. Daarom richt DataRobot zich met zijn partners op het volledige proces. Dit start met het neerzetten van een goede strategie voor AI en snel de impact ervan aan te tonen. Ook moet de manier waarop de organisatie werkt aangepast worden en met opleiding en training de juiste kennis in huis gehaald worden. Vervolgens ga je kijken hoe je data-integratie en AI in de bestaande tech stacks kunt brengen. Dan pas kan gestart worden met het opzetten van de eerste use cases met AI die waarde op grote schaal opleveren.
Utzon: “Ons doel is om AI te democratiseren in de Benelux. Daarbij gaat het er niet om AI het werk van mensen over te laten nemen, maar om met hen samen te werken om processen te optimaliseren en met nieuwe inzichten kansen te benutten. Daarvoor zoeken we de beste partners die bedrijven kunnen helpen succesvol te zijn met AI. Het netwerk en de relaties die onze partners hebben zijn bovendien een belangrijke factor in de uitbreiding van onze activiteiten.”
Nieuw partnerprogramma
DataRobot introduceerde in februari een nieuw partnerprogramma. Hierbij biedt het partners onder meer training, sales enablement en incentive programma’s. Het koos daarbij ook een duidelijke richting: de partners die geselecteerd worden, moeten sterke focus hebben op AI en zeer hoogwaardige expertise in huis hebben. Deze focus en expertise resulteert in een partnernetwerk dat de meeste toegevoegde waarde levert aan klanten. Om partners en eindgebruikers verder te ondersteunen heeft DataRobot ook een strategisch netwerk met technologiepartners waaronder ThoughtSpot, Snowflake en Palantir.
“We zijn trots partner te zijn van DataRobot en samen met hen onze ambities te verwezenlijken”, zegt Folkert de Jong, partner bij MIcompany. “Er is een sterke klik met de lokale organisatie en we hebben beide kwaliteit voorop staan. DataRobot is opgericht door data scientists en je merkt dat het bedrijf volledig gericht is op AI. De geïntegreerde MLOps-functionaliteit laat zien dat ze voorop lopen in het bouwen van een innovatief fundament voor organisaties om AI op grote schaal te implementeren.”
“Door het platform van DataRobot te combineren met onze bewezen aanpak voor het versnellen van transformaties met digitale data en AI – door schaalbare impact te creëren met AI-oplossingen waarbij we de ondersteunende technologie bouwen en vaardigheden bij medewerkers ontwikkelen – hebben we een sterke positie om klanten te helpen de waarde uit AI duurzaam te maken en over langere tijd te vergroten”, aldus De Jong.