McLaren Racing heeft een samenwerking gesloten met DataRobot, leverancier van een AI-cloud platform. Binnen de samenwerking wordt de technologie van DataRobot geïntegreerd in de infrastructuur van McLaren Racing. Hiermee worden voorspellingen en inzichten op basis van kunstmatige intelligentie geleverd om de simulaties en prestaties van het team te maximaliseren.
DataRobot levert een platform voor organisaties in alle sectoren om met inzichten uit AI een duidelijke bijdrage te leveren aan hun doelen. Vanaf de Grand Prix van Qatar dit weekend was het DataRobot-merk zichtbaar op de neus van de McLaren MCL35M-raceauto’s en op de racepakken van McLaren F1-coureurs, Lando Norris en Daniel Ricciardo.
Technologie
Zak Brown, CEO van McLaren Racing: “DataRobot is leider op zijn vakgebied en brengt een innovatief platform en geavanceerde technologie naar de meest succesvolle bedrijven over de hele wereld. McLaren Racing blijft de toon zetten op het gebied van innovatie en technologie. Samenwerkingen met onder meer DataRobot stellen ons in staat vooruitgang te boeken, ons team te verbeteren en te ondersteunen bij ons voortdurende streven naar optimale prestaties. We zijn verheugd om DataRobot te verwelkomen terwijl zij ze zich dit weekend bij onze partnerfamilie voegen voor de Grand Prix van Qatar.”
Grenzen
“Formule 1 heeft een lange traditie in het verleggen van de grenzen van het racen en voortdurend innoveren om coureurs en teams een unieke voorsprong te geven in één van de meest competitieve sporten ter wereld”, zegt Dan Wright, CEO van DataRobot. “We zijn trots om met McLaren Racing op te trekken naar de volgende generatie van het racen. Hierbij maken we gebruik van AI om miljoenen stukjes data om te zetten naar inzichten die de teamstrategie, operatie en prestaties optimaliseren. Deze innovatieve samenwerking brengt de meest geavanceerde platformen in racen en AI samen, waarbij elke milliseconde telt.”