Databricks heeft meerdere nieuwe kantoren geopend in EMEA. Ook komt in de eerste helft van 2023 de Databricks-infrastructuur beschikbaar in de AWS-regio Frankrijk (Parijs). De investeringen versterken Databricks’ inzet voor de EMEA-regio en zijn open multicloud-strategie, en versnellen de ingebruikname van het Databricks Lakehouse.
Databricks breidt zijn aanwezigheid in de EMEA-regio uit met nieuwe kantoorlocaties in München, Tel Aviv en Zürich. Bovendien wordt de locatie in Londen uitgebreid. Een kantoor in Stockholm opent later in de eerste helft van 2023 zijn deuren. Het EMEA-team van Databricks groeide met 75% in het afgelopen fiscale jaar en het bedrijf verwacht in de komende maanden de grens van 1.000 medewerkers in de regio te passeren.
Naast deze uitbreiding van kantoorlocaties, wordt naar verwachting in de eerste helft van 2023 een nieuwe Databricks-infrastructuur gelanceerd in de AWS-regio Frankrijk (Parijs). Deze nieuwe lokale infrastructuur zorgt ervoor dat Franse organisaties Databricks’ AWS kunnen inzetten met minimale latency.
Stan Hutten Czapski, Senior Cloud Director EMEA bij Databricks: “We zijn blij dat we onze samenwerking met AWS in Frankrijk versterken zodat we onze klanten de best mogelijke ervaring kunnen bieden in hun gebruik van het Databricks Lakehouse Platform. Daarom is dit naar de toekomst toe een belangrijke mijlpaal voor ons partnership.”
Tot slot richt Databricks een nieuw EMEA-team op om digital native bedrijven en start-ups te helpen innoveren. Onder de naam “Velocity practice” ondersteunt een team van specialisten snel bewegende bedrijven zoals Gousto in hun groeidoelstellingen.
“De investeringen in ons team, onze kantoren en onze infrastructuur helpen meer AWS-klanten het gigantische potentieel van het Databricks Lakehouse te benutten”, zegt Samuel Bonamigo, SVP & GM EMEA bij Databricks. “Bovendien zijn we beter in staat om divers talent van wereldklasse aan te trekken dat dicht bij onze klanten staat en hen met lokale kennis en kunde kan ondersteunen in het overwinnen van hun uitdagingen.”
Met deze initiatieven bevordert Databricks het aanhoudende succes in de regio. Databricks helpt ruim 9.000 klanten om hun data, analytics en AI bijeen te brengen. In de EMEA-regio helpt het bedrijf toonaangevende Europese merken zoals Rolls-Royce, Marks & Spencer, SNCF en TotalEnergies om hun lastigste uitdagingen op te lossen met data en AI.