Home Bots & Business Amelia van IPsoft beschikbaar in Genesys AppFoundry

Amelia van IPsoft beschikbaar in Genesys AppFoundry

door Pieter Werner

De digitale klantenservicemedewerker Amelia van IPsoft is nu beschikbaar in Genesys AppFoundry, de grootste marktplaats voor customer experience-oplossingen. De Amelia-integratie is beschikbaar via Genesys Cloud, een integrale callcenter-oplossing die met krachtige functies en open API’s bijdraagt aan flexibiliteit, schaalbaarheid en snelle innovatie.

De conversational AI-mogelijkheden van Amelia stellen haar in staat om de meest voorkomende klantenverzoeken af te handelen zonder dat daarbij een menselijke collega aan te pas komt. Organisaties kunnen hun klanten daardoor directe, schaalbare en 24/7 ondersteuning bieden en problemen sneller oplossen.

Intentie

Amelia kan intentie begrijpen, van context wisselen en in natuurlijke taal communiceren. Daarmee kan ze klanten helpen met vragen en problemen, net als een menselijke collega. Ze neemt haar menselijke collega’s daarmee routinematige en tijdrovende taken uit handen, zodat zij zich kunnen richten op complexere klantverzoeken en activiteiten met grotere toegevoegde waarde. Amelia beschikt over een bewezen trackrecord wat betreft het verhogen van de klantentevredenheid en het bijdragen aan hogere Net Promoter Scores. Ze is herhaaldelijk uitgeroepen tot marktleidende virtual agent door analistenbureaus als ForresterEverest Group en Ovum.

Worstelen

Mark Boelhouwer, managing director bij IPsoft voor de Benelux en Frankrijk: “We stellen Amelia met plezier beschikbaar aan klanten van Genesys. Momenteel worstelen veel bedrijven met de hoge volumes aan klantenserviceverzoeken. Amelia biedt de noodzakelijke ondersteuning om deze verzoeken efficiënt af te handelen. Vaak lukt dit al in het eerste contact. Daarnaast zorgt ze ervoor dat calls alleen bij menselijke medewerkers terecht komen wanneer dat echt noodzakelijk is en doet ze proactief aanbevelingen voor oplossingstrajecten op basis van haar observaties van haar menselijke collega’s. Door tijd van menselijke medewerkers vrij te maken en hen het best tot hun recht te laten komen draagt Amelia bij aan superieure klantenervaringen en een snelle oplossingstijd.”

Merkinteracties

“Bij Genesys streven we naar het bieden van uitmuntende klantenervaringen. Het doet ons dan ook een genoegen om Amelia toe te voegen aan ons AppFoundry-aanbod”, zegt Juergen Tolksdorf, senior director ISV & Technology Alliances bij Genesys. “Deze integratie biedt AppFoundry-klanten een unieke kans om een beroep te doen op de baanbrekende cognitieve digitale collega van IPsoft. Daarmee kunnen ze zorgen voor uitstekende merkinteracties waarbij communicatie, personalisatie en een naadloze klantenervaring voorop staan.”

 

 

Misschien vind je deze berichten ook interessant