Unilever en Accenture hebben hun samenwerking uitgebreid met de inzet van generatieve AI om de productiviteit bij Unilever te verhogen. Het nieuwe programma richt zich op het vereenvoudigen van Unilever’s digitale infrastructuur en het toepassen van AI om de efficiëntie en flexibiliteit van het bedrijf te verbeteren. Unilever maakt hierbij gebruik van Accenture’s GenWizard-platform, dat is uitgerust met meer dan 350 patenten en tools voor snelle integratie van AI-innovaties in de bedrijfsvoering.
Volgens Hein Schumacher, CEO van Unilever, heeft het bedrijf al 500 AI-toepassingen geïntroduceerd, wat aanzienlijke verbeteringen in de efficiëntie heeft opgeleverd. Hij benadrukt echter dat er nog veel meer potentieel is nu AI steeds geavanceerder wordt. De samenwerking met Accenture stelt Unilever in staat om nauwkeurig te bepalen waar AI de grootste impact kan hebben en het hoogste rendement kan bieden.
Accenture en Unilever werken samen aan het ontwikkelen van een nieuwe industriestandaard voor AI-gestuurde productiviteit, met een focus op toepassingen die wereldwijd de kosten verlagen en de operationele efficiëntie verbeteren. Nicole van Det, Global Client Account Lead bij Accenture, stelt dat het GenWizard-platform Unilever in staat stelt om een breed scala aan AI-oplossingen te implementeren, wat niet alleen leidt tot kostenbesparingen, maar ook een concurrentievoordeel oplevert. Deze samenwerking bouwt voort op eerdere initiatieven waarin Unilever generatieve AI heeft ingezet om nieuwe AI-concepten en -projecten te testen en ontwikkelen in de ‘Horizon3 Labs’.