Workday meldt voortdurende groei op de Nederlandse markt, wat bijdraagt aan de algemene wereldwijde expansie van het bedrijf in het laatste fiscale jaar. Deze ontwikkeling wordt gedreven door de vraag van Nederlandse bedrijven naar geavanceerde AI-technologieën, die gericht zijn op het verhogen van efficiëntie en het digitaliseren van handmatige processen.
Diverse organisaties van verschillende groottes en uit meerdere sectoren, waaronder Hyva, Total Specific Solutions en Miro, hebben gekozen voor het Workday-platform, dat AI integreert om operationele efficiëntie te verbeteren. Hette Mollema, vice-president Benelux bij Workday, wijst op de regionale groei, ondersteund door hun focus op innovatie en klantenservice, en de mijlpaal van het overschrijden van $1 miljard in jaarlijkse terugkerende omzet in EMEA.
Workday bedient meer dan 2.100 klanten in Europa, waaronder Nederlandse bedrijven zoals Basic-Fit, BDR Thermea, Inter IKEA en Randstad. Prashant Pai van Inter IKEA benadrukt het belang van technologie voor het bereiken van zakelijke doelstellingen en het optimaliseren van operationele processen binnen organisaties. In Nederland blijft Workday groeien, voornamelijk in de sectoren van Human Capital Management (HCM) en financieel management. Ook werkt Workday samen met talentbedrijven als Randstad, die van plan zijn Workday’s oplossingen voor financieel beheer en HCM uit te rollen in hun markten.