Home Bots & Business AI bestrijdt bot-aanvallen op AWS

AI bestrijdt bot-aanvallen op AWS

door Pieter Werner

AWS-klanten kunnen binnenkort gebruik maken van AI-aangestuurde bot-bescherming van F5. Door een connector met de Distributed Cloud Bot Defense moeten de bedrijven daarmee beschermd zijn tegen bot-aanvallen.

Bots zijn inmiddels volop terug te vinden op veelgebruikte zakelijke en consumenten-sites en applicaties. Ze richten schade aan bij zowel klanten als de organisaties en brengen hoge financiële kosten met zich mee. Pogingen om bots te stoppen worden relatief eenvoudig omzeild, omdat ze zich gemakkelijk aan kunnen passen en hun aanvallen hervatten.

Amazon CloudFront-klanten kunnen hun apps nu beter beschermen met bot-detectie dankzij de integratie van een connector naar F5 Distributed Cloud Bot Defense. Met behulp van signaalanalyse, AI en menselijke expertise profiteren klanten van tegenmaatregelen met volgens de leverancier de beste false positive ratio’s momenteel op de markt.

Bot-probleem

e-Commercebedrijf VegNonVeg is een van de gebruikers van F5 Distributed Cloud Bot Defense op AWS. Director of Operations Kamal Kalra: “Het bot-probleem bleef bestaan en telkens als we een tegenmaatregel wilden instellen, muteerden ze. F5 houdt ons een stap voor door ons voortdurend aan te passen aan veranderingen in de aanvalspatronen van bots.”

F5 Distributed Cloud Bot Defense voorkomt Account Takeover (ATO), credential stuffing, inventory hoarding en gift card cracking, waardoor geautomatiseerde bot-aanvallen worden gestopt terwijl de toegang voor klanten en de gewenste bots die bedrijfsprocessen aansturen, behouden blijft. Gebruikers kunnen zo de beveiliging van hun toepassingen verhogen zonder extra, vertragende lagen toe te voegen. Bovendien kunnen ze de fraude en het misbruik beperken die ontstaan wanneer nep-accounts worden aangemaakt of bestaande accounts worden gebruikt om fraude te plegen. Klanten kunnen niet alleen hun merk beter verdedigen, maar ook eindgebruikers een veilige, naadloze en beveiligde ervaring bieden met verbeterde uptime en app-prestaties.

“We wisten dat we bot-verkeer hadden, maar F5 hielp ons te zien hoeveel van ons verkeer afkomstig was van bots en hoe dit ons beïnvloedde. Door deze bots te beperken, zonder klanten te beïnvloeden, hebben ze ons geholpen de infrastructuurkosten aanzienlijk te verlagen”, aldus Kalra.

Geïntegreerde beveiliging

“Omdat organisaties steeds grotere workloads en meer bedrijfsprocessen naar een steeds groter wordende cloudomgeving brengen, hebben ze beveiligingsoplossingen nodig die beter geïntegreerd zijn in hun technologie-stack, en moeten de tegenmaatregelen intelligenter en geautomatiseerd zijn om deze groeiende attack surface te beschermen”, zegt Haiyan Song, Executive Vice President, Security en Distributed Cloud, F5. “Dat is precies wat onze Bot Defense-dienst doet voor AWS-klanten met dit geïntegreerde aanbod.”

“Bij AWS zijn we klantgericht, daarom is het cruciaal dat we klanten veilige, betrouwbare, performante en schaalbare oplossingen bieden”, zegt Nishit Sawhney, Director of Product Management voor Amazon CloudFront bij AWS. “ISV’s zoals F5 bieden verbeterde beveiligingsdiensten op gebieden zoals bot management die, in combinatie met Amazon CloudFront, onze klanten een gelaagde beveiligingsoplossing bieden.”

 

Misschien vind je deze berichten ook interessant