Yusen Logistics biedt bedrijven zee- en luchtvrachtvervoer, warehousing, distributiediensten en supply chain management die betrouwbaarheid, uitmuntendheid en waarde leveren. Het bedrijf is voortdurend op zoek naar manieren om zijn diensten voor eindklanten, waaronder toonaangevende elektronicafabrikanten, te verbeteren. Yusen Logistics heeft een wereldwijd visibility platform geïmplementeerd, DexoryView van Dexory, leverancier van AI-aangedreven robotica en visibility oplossingen.
Als gevolg van deze implementatie is Yusen Logistics nu in staat om dagelijks binnen twee uur wall-to-wall scans van het hele magazijn uit te voeren. Dit proces nam voorheen meer dan anderhalve week per maand in beslag en kostte meer dan 100 uur handarbeid. Voorheen voerde Yusen Logistics twee keer per jaar volledige wall-to-wall controles van het hele magazijn uit, maar door dagelijks real-time data te genereren, kon het bedrijf deze taak volledig schrappen, wat een extra besparing van 205 uur werk per jaar opleverde.
De implementatie van de Dexory-technologie speelt een cruciale rol in de inspanningen van Yusen Logistics om magazijnoperaties te stroomlijnen en tegelijkertijd naadloze orderverwerkingsprocessen te waarborgen. Een van de voordelen is dat het bedrijf nu het hele magazijn kan analyseren en kan zien hoe fouten de algehele workflow in het magazijn beïnvloeden.
“Yusen Logistics investeert in digitalisering en automatisering om onze klanten real-time zicht op hun voorraad te bieden. Het gebruik van robotica en automatisering helpt ons magazijnruimte te optimaliseren, wat kosten verlaagt, prestaties en voorraadnauwkeurigheid verbetert en stilstand voor handmatige voorraadcontroles elimineert,” aldus Darren Felstead, Head of Contract Logistics.
De samenwerking tussen Yusen Logistics en Dexory vertegenwoordigt een strategische afstemming van expertise en innovatie, waarbij beide bedrijven voorop lopen in de transformatie van de industrie. Terwijl Yusen Logistics vooruitkijkt, blijft het zich inzetten om de nieuwste technologieën te benutten en partnerschappen aan te gaan die operationele uitmuntendheid en klanttevredenheid verder stimuleren.
“Derde partij logistieke dienstverleners moeten in staat zijn om klantstrategieën uit te voeren en innovatie en efficiëntie te bieden om zowel hun eigen als de bedrijven van hun klanten vooruit te helpen,” zegt Oana Jinga, Chief Commercial and Product Officer en mede-oprichter van Dexory. “Samen banen Dexory en Yusen Logistics de weg voor een nieuw tijdperk van supply chain management, aangedreven door real-time data en ons wereldwijde visibility platform, dat de waarde voor hun eindklanten verder verhoogt.”