McDonald’s gaat samen met Accenture meer AI inzetten. Centraal in de samenwerking staat de implementatie van AI-gestuurde processen om de bedrijfsvoering te optimaliseren. Hiermee moeten restaurantmanagers efficiënter kunnen werken, door snellere probleemoplossing en gestroomlijnde werkprocessen. Dit zal moeten leiden tot minder operationele onderbrekingen en ‘een verbeterde klantervaring door snellere service en versere maaltijden’.
Een belangrijk aspect van deze samenwerking is de focus op het versterken van de digitale vaardigheden van McDonald’s personeel. Accenture zal betrokken zijn bij het ontwikkelen van opleidingsprogramma’s en cursussen die werknemers trainen in AI en verwante technologieën. Deze educatieve initiatieven zijn gericht op het voorbereiden van het personeel op de digitale toekomst en het verbeteren van hun vaardigheden in technologische ontwikkelingen.
McDonald’s heeft 40.000 fastfood-vestigingen in meer dan 100 landen. 95% van deze McDonald’s restaurants wereldwijd worden geleid door lokale ondernemers. Volgens McDonalds is deze technologische upgrade nodig om gebruik te maken van het potentieel van AI om een breed scala aan operationele omgevingen te verbeteren en aan te passen aan lokale behoeften.
Foto: credit McDonalds