De inzet van kunstmatige intelligentie (AI) in de supply chain levert steeds meer tastbare resultaten op voor bedrijven. Een treffend voorbeeld hiervan is Bimbo Bakeries USA, het grootste commerciële bakkerijbedrijf van de Verenigde Staten. Door gebruik te maken van de antuit.ai oplossing, aangeboden door Zebra Technologies, heeft het bedrijf zijn prognosefouten met 30% kunnen verminderen.
Deze verbetering in nauwkeurigheid van de prognoses zorgt ervoor dat Bimbo Bakeries USA de versheid van zijn producten kan behouden zonder in te leveren op beschikbaarheid, een balans die van cruciaal belang is voor een bakkerijbedrijf dat te maken heeft met bederfelijke goederen.
antuit.ai, een onderdeel van Zebra Technologies, helpt de bakkerij door bestelaccuratesse en teamzichtbaarheid te optimaliseren, wat resulteert in een hogere klanttevredenheid. De softwareoplossing, ondersteund door AI, heeft het mogelijk gemaakt voor het bakkerijbedrijf om een “Perfect Order” aanpak te hanteren. Hierbij worden over- en onderbevoorrading tot een minimum beperkt, wat op zijn beurt de productiviteit van werknemers verbetert.
Morgan Smith, Vice President van Bimbo Bakeries USA, prijst de samenwerking met Zebra: “Zebra is de perfecte partner voor de uitdagingen die we tegenkomen tijdens onze transformatie. Met hun expertise en op maat gemaakte interface hebben we substantiële stappen voorwaarts gemaakt in onze ordernauwkeurigheid en organisatorische productiviteit.”
Zebra’s antuit.ai is bijzonder doeltreffend omdat het niet alleen vertrouwt op interne gegevens maar ook externe data, zoals weersomstandigheden en lokale evenementen, meeneemt om nauwkeurige voorspellingen te genereren. Hierdoor kunnen bedrijven zoals Bimbo Bakeries USA betere beslissingen nemen op het gebied van voorraadbeheer.