Technologiebedrijf Fujitsu en cybersecuritybedrijf Deep Instinct hebben aangekondigd dat ze de krachten bundelen om ransomwareaanvallen het hoofd te bieden met behulp van deep learning technieken. Het doel van deze samenwerking is om een anti-ransomwaredienst te ontwikkelen die in staat is om zelfs de meest geavanceerde bedreigingen te neutraliseren in minder dan twintig milliseconden.
Volgens een recent onderzoek van Deep Instinct heeft ongeveer 57% van alle bedrijven in het Verenigd Koninkrijk al eens te maken gehad met een ransomware-aanval. De gemiddelde kosten om de gestolen data te herstellen na een dergelijke aanval bedragen zo’n drie miljoen pond. Opmerkelijk is dat 69% van de ondervraagde CFO’s aangeeft dat hun raad van bestuur cyberbedreigingen nog steeds niet serieus genoeg neemt.
Het nieuwe partnerschap tussen Fujitsu en Deep Instinct heeft als doel een nieuwe standaard te zetten in de bescherming van bedrijfsactiva. Deep Instinct’s unieke deep learning architectuur voorziet in een preventie eerst benadering, die de werkdruk van beveiligingsteams kan verminderen en hen bevrijdt van routine taken zoals het controleren van valse alarmen.
Jeroen Bouma, Senior Technisch Consultant bij Fujitsu Nederland, legt uit: “Samen met Deep Instinct hebben we een betrouwbare dienst ontwikkeld. Ondanks dat veel bedrijven denken dat ze beveiligd zijn tegen aanvallen met ransomware, ondervindt het bedrijfsleven er nog altijd veel hinder van. Met de inzet van deep learning verleggen we samen met Deep Instinct de focus van organisaties: van reageren op cyberaanvallen, naar het voorkomen ervan.”
Atif Ahmed, VP Sales bij Deep Instinct, voegt eraan toe: “Veel beveiligingsexperts geloven dat het niet mogelijk is om je te beschermen tegen onbekende bedreigingen. Wij zijn het daar niet mee eens. Onze technologie kan malware voorkomen die gebruik maakt van zero-day kwetsbaarheden. Door ons te focussen op preventie, kan onze software aanvallen al in een vroeg stadium stoppen, waardoor de druk op beveiligingsteams afneemt.”