Home Bots & Business Klippa lanceert partnerprogramma voor slimme documentverwerking

Klippa lanceert partnerprogramma voor slimme documentverwerking

door Pieter Werner

Softwarebedrijf Klippa het Klippa Partner Netwerk in het leven geroepen, ontwikkeld om de samenwerking te bevorderen tussen Klippa en bedrijven die software leveren voor het digitaliseren van bedrijfsprocessen, zoals boekhoudprogramma’s, iPaaS, Low-Code en RPA platformen.

Yeelen Knegtering, CEO van Klippa, zegt over het programma: “We zijn blij om dit programma te lanceren en onze partners te ondersteunen bij het versterken van hun bedrijf. We geloven dat dit de weg vrijmaakt voor succesvolle samenwerkingen en de ontwikkeling van nieuwe oplossingen voor onze klanten.”

Klippa zegt veel vraag te krijgen vanuit hun klanten en andere ondernemingen om koppelingen te leggen met nieuwe of bestaande systemen. Daarnaast is er een grote vraag van software ontwikkelaars die de document scanning functionaliteiten van Klippa willen inzetten in de automatiseringstrajecten van hun klanten. Om aan deze vraag te kunnen voldoen, heeft Klippa onlangs het partnerprogramma ontworpen.

Binnen het Klippa Partner Netwerk zijn er drie verschillende partnermogelijkheden.

Business Partners leveren Klippa’s Intelligent Document Processing (IDP) oplossingen en -diensten aan hun klanten. Ze zijn verantwoordelijk voor het adviseren, doorverkopen en ondersteunen van Klippa’s oplossingen op alle bedrijfsniveaus.

Technology Partners integreren Klippa’s technologie naadloos in hun eigen oplossingen, wat resulteert in documentautomatisering op schaal en met meer waarde voor klanten.

Implementation Partners hebben de mogelijkheid om samen te werken met Klippa’s team om ervoor te zorgen dat hun klanten met succes Klippa-oplossingen implementeren en hun gewenste resultaten bereiken.

Tom Oudhuis, Head of Partnerships bij Klippa, legt uit: “Het Klippa Partner Netwerk is ontworpen om onze partners te helpen hun bedrijf te versterken en hen toegang te bieden tot nieuwe markten. Door samen te werken, kunnen we klanten voorzien van de best mogelijke oplossingen en waarde bieden aan onze partners.”

Eerder dit jaar opende het snel groeiende Klippa een kantoor in Hamburg. Het Hamburgse kantoor wordt geleid door Thorben Sillje (31), die als Account Executive verantwoordelijk is voor de groei in Duitsland. ‘Als je in Duitsland succesvol wilt zijn, zijn twee dingen belangrijk. Ten eerste moet de software in staat zijn om Duitstalige documenten te lezen. Daarnaast is het cruciaal dat je fysieke aanwezigheid hebt in Duitsland, met Duitse Muttersprachler – native speakers. Dat was voor Klippa de reden om in Hamburg een kantoor te openen.’ Klippa verwacht dat aan het einde van het jaar ongeveer acht mensen in Duitsland werken, allemaal in salesfuncties.

 

Misschien vind je deze berichten ook interessant