Het Nederlandse softwarebedrijf Klippa is een partnerschap aangegaan met Rutter, een aanbieder van Universal API-oplossingen, om boekhoudprocessen voor bedrijven te stroomlijnen en automatiseren. De samenwerking maakt het mogelijk voor bedrijven om documentverwerking te automatiseren en gegevens te synchroniseren met diverse boekhoudsystemen, waaronder NetSuite, Quickbooks Online, Xero en Sage Intacct.
De samenwerking biedt bedrijven een scala aan diensten, waaronder kostenbeheer, automatisering van crediteurenadministratie, automatisering van debiteurenadministratie en meer. De IDP-technologie van Klippa stelt bedrijven in staat om documentgerelateerde processen te automatiseren, waaronder gegevensextractie, conversie, classificatie en verificatie. Ondertussen maakt de Universal API van Rutter het gemakkelijk voor bedrijven om gegevens te lezen en schrijven vanuit boekhoudsystemen, handelsplatforms, betalingsverwerkers en meer.
Yeelen Knegtering, CEO van Klippa: “We zijn blij dat we kunnen samenwerken met Rutter en onze klanten helpen bij het stroomlijnen van gemeenschappelijke processen zoals kostenbeheer en automatisering van crediteurenadministratie. Met de integratieoplossingen van Rutter voor verschillende boekhoudsystemen wordt de documentautomatiseringstechnologie van Klippa nog toegankelijker en waardevoller voor gebruikers.”