CRM-aanbieder heeft een eigen tool gelanceerd op basis van generatieve AI: ChatSpot.ai. ook heeft het Content Assistant aangekondigd, eveneens aangedreven door kunstmatige intelligentie. Hiermee kunnen gebruikers onderzoek doen, rapporten opstellen, gegevens toevoegen aan HubSpot, blogberichten genereren en trefwoordonderzoek uitvoeren.
De introductie van ChatSpot.ai en Content Assistant bouwt voort op HubSpot’s eerdere investeringen in AI, waaronder conversation intelligence, data quality tooling, data enrichment, predictive AI en content optimalisatie. Beide tools maken gebruik van OpenAI en zijn bedoeld voor marketing, sales en customer service.
“We zien de manier waarop mensen werken stapsgewijs veranderden. Bij HubSpot is het ons doel om bedrijven te helpen om dieper contact te maken met hun klanten. Onze nieuwe AI-aangedreven Content Assistent helpt om sneller en gemakkelijker kwaliteitscontent te creëren en klanten beter van dienst te zijn”, zegt Andy Pitre, EVP van Product bij HubSpot. “De vooruitgang in AI verandert de manier waarop mensen software gebruiken. We zijn dan ook enthousiast om ChatSpot.ai te lanceren en te experimenteren hoe we onze software nog gebruiksvriendelijker kunnen maken. We nodigen onze klanten uit om met ons mee te doen terwijl we samen leren.”