Home Bots & Business CM.com koopt Conversational AI-provider CX Company

CM.com koopt Conversational AI-provider CX Company

door Pieter Werner

CM.com, een wereldwijd Conversational Commerce-platform, neemt CX Company over, een Nederlands digitaal gesprekplatform dat is ontworpen om klanten automatisch op een persoonlijke manier te betrekken via virtuele assistenten, intelligente chatbots en kunstmatige gespreksvoering intelligentie (AI).

Het in Nederland gevestigde CX Company heeft ongeveer 50 fte’s en boekte in 2019 een omzet van € 6,0 miljoen. Het bedrijf is momenteel actief in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk en bedient voornamelijk blue chip-klanten in financiële dienstverlening, telecom en nutsbedrijven.

Mobiele telefoons

Jeroen van Glabbeek, CEO van CM.com: “We denken dat mobiele telefoons het belangrijkste apparaat zullen worden om communicatie tussen bedrijven en consumenten mogelijk te maken. In de loop der jaren hebben we dit waargemaakt door consequent te investeren in ons platform en samen te werken met Apple, Google, Facebook, Tencent en vele anderen, om mobiele berichten te verrijken met foto’s, video’s, knoppen en diverse andere krachtige functies. We doen er alles aan om onze wereldwijde zakelijke klanten te ondersteunen om zinvolle gesprekken met hun consumenten te voeren. De enterprise-grade chatbottechnologie en oplossingen met hoge toegevoegde waarde van CX Company zijn een perfecte aanvulling op ons aanbod en een belangrijke volgende stap in onze reis om ’s werelds toonaangevende one-stop-shop voor Conversational Commerce te worden. ”

Uitbreidingsstrategie

Dirk Jan Dokman, CCO en mede-oprichter van CX Company: “CM.com biedt ons een unieke kans om onze uitbreidingsstrategie te versnellen en samen uit te groeien tot een leidende speler in Europa en daarbuiten. We kijken er erg naar uit om deel uit te maken van CM.com. ” De overname zal naar verwachting de groeistrategie van CM.com verder versterken, aangezien het multinationale klantenbestand van CX Company verschillende branches in de branche bestrijkt en talloze mogelijkheden biedt voor cross- en upselling.

SaaS

Daarnaast voegt CX Company een nieuwe, snelgroeiende en terugkerende inkomstenstroom toe die voornamelijk op SaaS is gebaseerd. De CX Company-functies van Conversational AI, die aan het CM.com-platform zullen worden toegevoegd, zorgen voor een Conversational Commerce-ervaring van een hoger niveau. Het zal ook voldoen aan de toenemende vraag die we op de markt zien voor een one-stop-shop Conversational Commerce-provider, na meerdere keren samen te hebben gewerkt met CX Company. Verwacht wordt dat het extra tractie zal genereren en onze wereldwijde expansiestrategie zal versnellen, aangezien we een toenemende vraag zien naar dergelijke functies van klanten en prospects in regio’s zoals het Midden-Oosten, Afrika en de VS.

Misschien vind je deze berichten ook interessant