Momentive. maker van SurveyMonkey en GetFeedback, introduceert verschillende uitbreidingen aan zijn aanbod voor het onderzoeken van merk- en marktinzichten. Hiermee kunnen klanten nu meer doelgroepen tegelijkertijd peilen, gespecialiseerde of nichedoelgroepen bereiken en inzichten verzamelen op basis van AI.
Momentive motiveert de nieuwe functies met een zakelijke wereld die sneller en chaotischer is dan ooit. Dat vraagt volgens hen om gebruiksvriendelijke oplossingen die door teams op elke plek kunnen worden ingezet en die hen helpen om voorop te blijven lopen. Snelle toegang tot waardevolle sentimentdata kan zorgen voor betere besluitvorming in een onzekere, instabiele en snel veranderende omgeving.
Marktonderzoekoplossing SurveyMonkey Audience doet daarom nu met hulp van AI targeting suggesties voor nichedoelgroepen op basis van categorieën, titels, kopteksten van vragen en andere elementen van een enquête. Met deze aanbevelingen bereiken gebruikers gemakkelijker hun doelgroep, of ze ontdekken zelfs nieuwe doelgroepen die nog niet in beeld waren. Als een enquête bijvoorbeeld vragen over consumptiegoederen bevat, kan het AI-algoritme de respondenten aanbevelen die in de afgelopen zes maanden een supermarkt hebben bezocht.
En klanten die gebruikmaken van Brand Tracking krijgen nu door AI verbeterde analysefuncties. Hiermee worden spelfouten automatisch gecorrigeerd in de antwoorden van respondenten en kunnen resultaten in de loop der tijd, per markt, per demografische doelgroep of per vraag worden vergeleken. Ze kunnen ook hun merk vergelijken met concurrenten in hun merkfunnel.