Pegasystems heeft Next-Best-Action Designer gelanceerd, een intuïtieve AI-configuratiewizard waarmee zakelijke gebruikers hun software voor klantcontact via meerdere kanalen kunnen instellen. Dit haalt volgens Pega de complexiteit uit het inzetten van geavanceerde klantbeslissingsmodellen.
Contact met klanten
Steeds meer bedrijven zetten AI in om het contact met klanten te verbeteren. Maar het configureren van die software kan zeer complex zijn, omdat nog maar weinig AI-oplossingen praktische richtlijnen hebben voor ontwerp, activering of optimalisatie. Dat speelt vooral bij onderdelen die niet zijn ontworpen om samen te werken.
Dataspecialisten
Daarom hebben veel organisaties dure dataspecialisten nodig, en niet altijd even succesvol. IDC heeft zelfs onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat dat binnen de meeste organisaties AI-projecten in bepaalde mate falen – met een kwart van de foutpercentages oplopend tot 50% – voornamelijk vanwege gebrek aan bekwaam personeel.
Loyaliteit
Met de Next-Best-Action Designer kunnen gebruikers zelf beslissingsstrategieën ontwerpen, met een stap voor stap configuratieproces met ingebouwde best practices en handvatten gebaseerd op succesvolle eerdere implementaties andere organisaties. Eenmaal geïmplementeerd, analyseert Pega Customer Decision Hub individuele klanten, interpreteert hun intentie, en voert de volgende beste actie uit. Dit verhoogt volgens Pega de relevantie in klantgesprekken en uiteindelijk de klantloyaliteit, omzet en winst.