Pegasystems heeft de introductie aangekondigd van Pega GenAI. Deze reeks van 20 generatieve AI-gestuurde mogelijkheden zal geïntegreerd worden in de nieuwste versie van Pega’s productsuite, Pega Infinity ’23, die gebouwd is op het low-code platform met AI-gestuurde decisioning en workflow automatisering.
Met Pega GenAI wil Pegasystems organisaties in staat stellen om op een snellere en efficiëntere manier gebruik te maken van generatieve AI. Voorheen moesten ontwikkelaars bijvoorbeeld bij het automatiseren van het leningverstrekkingsproces alle workflows vanaf nul ontwerpen en ontwikkelen. Met Pega GenAI hoeven ontwikkelaars alleen maar aan te geven dat ze een ’toepassing voor het verstrekken van leningen’ bouwen, waarna Pega automatisch de benodigde workflows, datamodellen, gebruikersinterfaces en voorbeelddata genereert op basis van generatieve AI-modellen zoals die van OpenAI.
Pega GenAI maakt gebruik van een nieuwe API abstractielaag genaamd Connect Generative AI, waarmee organisaties direct kunnen profiteren van generatieve AI. Deze plug-and-play architectuur stelt gebruikers in staat om snel en gemakkelijk AI-prompts te ontwikkelen. Connect Generative AI beschermt de privacy van persoonlijke identificeerbare informatie (PII) door automatisch tijdelijke aanduidingen te genereren in generatieve AI-prompts. Pegasystems biedt aanvankelijk koppelingen voor OpenAI’s API en Microsoft Azure’s OpenAI API’s, met de mogelijkheid om extra koppelingen voor andere aanbieders te downloaden via Pega Marketplace.
De 20 nieuwe Pega GenAI mogelijkheden zijn ontworpen om de ontwikkeling, klantenservice en klantbetrokkenheid te verbeteren. Voor snellere low-code applicatieontwikkeling op het Pega Platform, biedt Pega GenAI functies zoals AI-prompted workflows, AI-gegenereerde persona’s, automatisch modelleren van gegevens en ondersteuning voor back-end integratie. In Pega Customer Decision Hub, stelt Pega GenAI gebruikers in staat om relevantere campagnes te creëren, onafhankelijke aanbevelingen te doen voor effectievere acties en inzicht te krijgen in de besluitvorming van AI. Pega Customer Service profiteert van automatische samenvattingen van interacties, versnelde chatbottraining, simulaties voor klantinteractie en verbeterde chatbotreacties. Pega Sales Automation biedt een antwoordgenerator voor e-mails en een samenvattingsgenerator voor meetings, terwijl Robot Studio profiteert van het genereren van scripts en testgevallen.